مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 18:202020-09-26بين الملل

الجزیره| طرف های یمنی در سوییس بر سر مبادله 1000 اسیر توافق کردند


شبکه الجزیره از توافق دولت نجات ملی یمن با دولت مستعفی این کشور در مذاکرات سوییس بر سر مبادله یک هزار اسیر طی مرحله نخست این توافق خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، شبکه الجزیره از توافق میان دولت نجات ملی یمن با دولت مستعفی این کشور در نتیجه مذاکرات سوییس بر سر مبادله اسرا خبر داد.

شبکه الجزیره به نقل از منابع خود گزارش داد که هیئتی از دولت مستعفی منصور هادی در یمن با جنبش انصار الله در سوییس درباره جزییات مرحله نخست مبادله اسرا بین یکدیگر به توافق رسیدند.

بر اساس این گزارش، مرحله نخست، شامل آزادی بیش از یک هزار اسیر یمنی است و آزادی اسرای سعودی و سودانی را هم شامل می شود.

در صورتی که بر اساس این توافق، مبادله اسرا انجام شود، بزرگ ترین مبادله اسرا از زمان تجاوز ائتلاف سعودی به یمن در مارس 2015 تاکنون خواهد بود.

چهارمین دور از مذاکرات میان دولت مستعفی و دولت نجات ملی یمن از هشت  روز پیش با حضور نمایندگان دو طرف و نیز نمایندگان سازمان ملل و صلیب سرخ در مونترو در سوییس آغاز شد.

دولت مستعفی یمن و انصارالله پیش از این در دسامبر 2018 به توافقی با یکدیگر بر سر مسائلی نظیر طرح بازاستقرار در استان الحدیده، تبادل اسرا و رفع محاصره تعز دست یافتند که به دلیل کارشکنی ائتلاف سعودی و خود دولت مستعفی این توافق دست و پا شکسته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

الجزیره| طرف های یمنی در سوییس بر سر مبادله 1000 اسیر توافق کردند

الجزیره| طرف های یمنی در سوییس بر سر مبادله 1000 اسیر توافق کردند